Pracoviště Blansko

Rehabilitační procedury prováděné diplomovanými fyzioterapeuty  zejména individuální formou.

Adresa

Nádražní 2369/10
678 01, Blansko
Navigovat

Ordinační hodiny

Pondělí:

Úterý:

Středa:

Čtvrtek: 7:30 - 18:00
Pátek: 7:30 - 17:00

Zaměření pracoviště

Pobočka Soukromé kliniky LOGO se nachází v blízkosti autobusového a vlakového nádraží v Blansku. Specializujeme se na  logopedii a rehabilitaci. Kromě obvyklých vyšetření nabízíme našim malým klientům v průběhu letních měsíců i 2 příměstské pobyty.

Logopedie

Odborná logopedická péče je zaměřena na diagnostiku a terapii poruch komunikace pro děti i dospělé.

Logopedie je odvětví speciální pedagogiky, zabývající se rozvojem, výchovou a vzděláváním osob s poruchami řeči, hlasu a sluchu. Výchova řeči a odstraňování vad a poruch se pojí s výchovou myšlení a osobnosti jedince. Řeč je nejdokonalejší schopnost člověka, a proto musíme této problematice věnovat náležitou pozornost. Klinická logopedická péče poskytovaná na naší klinice LOGO je určena pro široké spektrum pacientů s rozmanitými poruchami řeči, sluchu a hlasu. Na našem pracovišti jsou zřízeny odborné poradny, které se dále úzce specializují.

Tábory a příměstské pobyty

Každoročně pro naše klienty pořádáme jeden pobytový a několik příměstských táborů. Tyto tábory jsou součástí logopedické péče, jejich cílem je celkový rozvoj osobnosti dítěte. Učíme je týmové spolupráci, podporujeme a rozvíjíme jejich kreativitu.

Rehabilitační lékař

Rehabilitační lékař se specializuje na  pacienty trpící chronickými bolestmi pohybového ústrojí. Po základním psychosomatickém vyšetření následuje dlohodobý rehabilitační plán zahrnující rehabilitační a ergoterapeutické metody, např: metoda Mojžíšové, Dornova metoda, tejpování.

Fyzioterapie

Fyzioterapeutické postupy pomáhají předcházet onemocnění pohybového ústrojí. Fyzioterapie léčebně zasahuje tam, kde pohyb a ostatní fyzické i psychické funkce jsou ohroženy procesem stárnutí, zraněním, nemocí nebo vrozenou vadou. Mezi základní postupy fyzioterapie patří metody vyšetření a postavení v kloubech, postavení páteře, centrace kloubů, vyšetření hlubokého posturálního systému.

Léčebně pak využívá ovlivnění těchto poruch pomocí kloubů, měkkých tkání, fascií, hlubokého stabilizačního systému, měkkých a mobilizačních technik, uvolňování jizev, používá četné reflexní metody. Dechová rehabilitace a fyzioterapie využívá metody techniky dýchacích cest, relaxační techniky, facilitační dechové postupy, celkové zapojení dechového ústrojí při cvičení, včetně cvičení na labilních a nestabilních plochách.

Mezi klasické masáže patří masáže relaxační a sportovní. Zaměřují se na uvolnění svalů a celkové uvolnění těla. Účinky masáží: zvýšení prokrvení, normalizace napětí kůže, uvolnění svalového napětí a bolesti, urychlení vyprazdňování povrchových žil a lymfatických cest, zvýšení sekrece potních žláz, relaxace svalová i psychická.

Reflexní masáž

Manuální technika působící přes reflexní body na povrchu těla a ve svalech na vnitřní orgány a tím lze ovlivnit jejich činnost. . Účinky: zlepšení prokrvení, zlepšení činnosti hluboko uložených orgánů a tkání, odstranění bolestí pohybového aparátu.

Masáž lávovými kameny

Tato masáž je jednou z nejlepších terapií k odstranění stresu a vnitřního klidu. Tyto masáže fyziologicky ovlivňují procesy v těle, odstraňují nervozitu, stres, nespavost, atd. Teplo z lávových kamenů pomáhá uvolňovat ztuhlé svaly, bloky, křeče, uleví od bolestí v kloubech a urychluje metabolismus.

Vodoléčba

Léčebná metoda, která na organizmus působí nejen tepelnou, ale i kinetickou energií. Na naší pobočce si můžete provádíme v rámci vodoléčby: podvodní masáž nebo perličkovou koupel.

Je prováděna ve speciální vaně s provzdušňovacími tryskami ve vodě o teplotě 36-38 st.C. Zlepšuje celkové prokrvení těla, na kůži působí jemně masážně, má sedativní a uvolňující účinky, podporuje srdeční činnost a krevní oběh, zlepšuje dýchání. Indikace: nemoci pohybového aparátu, neurózy, nespavost, neurologické onemocnění, poúrazové stavy, stavy po CMP.

Podvodní masáž

Je prováděna paprsky vody v lázni o teplotě 36-38 st. C. Speciální hydromasážní vana je opatřena množstvím trysek směřovaných na části těla nejvíce postižené napětím, špatným krevním oběhem a ztuhlými svaly. Provádí se u onemocnění pohybového aparátu, při omezení pohyblivosti páteře a svalů po úrazech, stavech po operacích, svalové atrofie.

Elektroléčba

Fyzikální terapie, která využívá aplikace nejrůznějších elektrických proudů a impulsů na organismus. Procedury elektroléčby na pobočce jsou: rebox, laser, ultrazvuk, magnetoterapie.

Rebox

Elektrické proudy aplikovány přes kůži do léčené oblasti dotykem elektrody. Reboxové proudy ovlivňují tkáň v oblasti asi 1,5 cm od bodu dotyku.

Laser

Laserová terapie je neinvazivní terapeutická metoda založená na aplikaci záření ve formě laserového paprsku.

Ultrazvuk

Nejčastěji se užívá při akutních a chronických bolestech zad. Využívá mechanických vlnění.

Magnetoterapie

Využívána v několika medicínksých oborech. Svým působením ovlivňuje řadu zdravotních potíží.

Baňkování

Vhodná doplňková metoda klasických masaží. Pomocí baňkování dokážeme odstranit bolesti páteře a pohybového aparátu a také příznivě ovlivnit funkci vnitřních orgánů.

DNS

Rehabilitační, ale také tréninková technika úspěšně léčí bolesti páteře, svalů i kloubů.

SM systém dle Smíška

Cvičící metoda se speciálním elastickém lanem.

Metoda dle Mojžíšové

Metoda věnující se  zejména péčí o svalovinu pánevního dna.

Měkké a mobilizační techniky

Metoda zabývájící se diagnostikou a léčbou poruch pohybového aparátu.

Redcord®

Představuje systém lan, která jsou nastavena dle aktuální tréninkové schopnosti klienta.

Vojtova metoda

Soubor cvičebních technik používaných k léčbě hybných poruch. Metoda je založena na znalosti vývoje pohybových vzorců během života dítěte.

Manuální lymfodrenáže

Manuální lymfodrenáž je hmatová technika, jejímž cílem je podpora funkce povrchového mízního systému.

Nulla vitae elit libero, a pharetra augue. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia.